czwartek, 17 sierpnia 2017

Katarzyna Łaniewska


Katarzyna Łaniewska
ur. 20 czerwca 1933 w Łodzi - polska aktorka teatralna i filmowa, działaczka opozycji antykomunistycznej w PRL, działaczka polityczna po 1989 roku.

Oboje rodziców Katarzyny pochodzili z Łodzi. Ojciec był działaczem spółdzielczym, legionistą zamordowanym jako element niebezpieczny przez Niemców w Auschwitz. Katarzyna z matką i rodzeństwem przeżyła powstanie warszawskie oraz przeszły przez obóz w Pruszkowie. 17 stycznia 1945 wróciła do Warszawy. Po wojnie wstąpiła do harcerstwa. W 1955 ukończyła PWST, debiutowała 26 listopada tego samego roku. 

W czasie studiów należała do socjalistycznej organizacji młodzieżowej ZMP. Następnie należała do PZPR. Pod koniec lat siedemdziesiątych związała się z opozycją antykomunistyczną. W 1980 współtworzyła struktury NSZZ Solidarność w Teatrze Ateneum. Współpracowała z ks. Popiełuszką. W wyborach parlamentarnych 2011 została bezpartyjną kandydatką do Senatu z ramienia Prawa i Sprawiedliwości w okręgu śródmiejsko-warszwskim. Regularnie angażuje się w popieranie działań Prawa i Sprawiedliwości.

Po trzecim roku studiów poślubiła Ignacego Gogolewskiego, z którym ma córkę Agnieszkę. Małżeństwo rozpadło się po dziesięciu latach. Drugim mężem aktorki został Andrzej Błaszczak, z którym wzięła ślub kościelny. 

Wybrana filmografia: Kogel-mogiel (Solska, 1988), Galimatias, czyli kogel-mogiel II (Solska, 1989), Plebania ( Józefina Lasek, 2000-2012), Ziarno (babcia, 2004-2010) oraz Smoleńsk (Anna Walentynowicz, 2016)


Wysłałem: list, dwa zdjęcia oraz kopertę zwrotną 
Otrzymałem: podpisane zdjęcia
Czas oczekiwania: 31.01.2017-27.02.2017 [27 dni]

16 komentarzy:

  1. wspaniała aktorka, miałam okazję spotkać Ja osobiście :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam ją za babcię Józię. Trzy razy w Opocznie była widziałem ją na scenie, ale nigdy nie podszedłem. Wtedy nawet nie myślałem, że będę kiedyś zbierał autografy.

      Usuń
  2. Gratulacje;) http://autografysisi.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

  3. Gratulacje :)
    Zapraszam na mojego bloga.
    http://pabloautographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć!
    Gratulujemy dotychczasowej kolekcji!
    Zapraszamy na naszego bloga: https://swiatautografowofficial.blogspot.com/

    Pozdrawiamy,
    Redakcja

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję serdecznie
    http://cavronautographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję ;)
    Zapraszam na nowy post: https://autografymarty2000.blogspot.com/2017/08/ania-karwan.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń